söndag 24 augusti 2008

Glocalnet Mobil Fritt - beställ aldrig, läs varför

Just nu bedriver Glocalnet en kampaj som går ut på att man kan ringa och skicak sms till alla opratörer för 0 kr med 18 månaders bindingstid dessutom bejuder de på de första månadsavgifterna. Kampanjen går under namnet Glocalnet Mobil Fritt.

Glocalnet har visat sig vara ett lurigt företag. De har kass kundservice, har inga elektronsika faktura, och kommer att skicka dig inkassokrav om du är det minsta sen med att betala dina fakturor. Här är kampnajsidan http://fritt.glocalnet.se/, Vi har varnat dig och valet är dig fritt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

varför ska man inte ta det då?
Du skriver uppenbarligen det man får 0kr per minut och gratis sms och 18 månader bindningstid.

Varför ska man inte beställa det?

Mr Grumpy sa...

Nog finns det skäl att akta sig för Gkocalnet. I ett år har jag klagat på Glocalnets dåliga internetuppkoppling som ständigt bryter, och sagt att det måste vara nå´t fel på modemet.
Nu efter ett år, när jag har sagt upp abonnemanget och har tre månader kvar innan jag byter internetleverantör, så ger de med sig och säger att de ska skicka ett nytt modem.

Den senaste veckan har jag haft 21 avbrott i min uppkoppling - varje gång har jag mejlat och sagt att jag vill ha 10:- avdrag per avbrott på nästa månads räkning.

Kundservice har slutat ta emot mail (så det är websupporten som åker på det) och svarar varje gång:

"Hej!

Tack för ditt mejl.
För att på bästa sätt kunna hantera de mejl du skickar till oss hänvisar vi dig till vårt e-postformulär som du kan hitta under Kontakt på vår hemsida. Det här är en av alla de åtgärder vi tar för att för att förbättra vår ärendehantering.

Den e-postadress du har skickat mejl till nu är inte längre aktiv. För att komma i kontakt med oss, följ den här länken till vårt e-postformulär:http://kundservice.glocalnet.se/Kundservice/Kontakt/


Med vänlig hälsning

Glocalnet
Kundservice

Glocalnet AB
Box 58, 171 74 SOLNA
www.glocalnet.se
Tel: 0775 – 75 75 75
Fax: 0775 – 75 75 99"



Jag blev förbannad igår och returnerade ovanstående meddelande typ 250 gånger medans jag satt och såg på Aktuellt på TV.

Idag fick jag följande mejl:

"Hej Pelle!

Tack för ditt mejl.
När det gäller kompensation för dina tekniska problem så väntar vi tills problemet är löst innan vi bestämmer vad kompensationen blir. Jag får be dig testa med det nya modemet och se om det fungerar bättre, du får sedan kontakta vår fakturaavdelning på 0775 75 75 75 och där bestäms kompensationen. Det finns ingen anledning för dig att mejla in till oss varje gång ditt modem lägger ner, det kostar bara oss båda tid och hjälper ingen av oss. Vi är medveten om att ditt modem lägger av och har skickat ett utbyte till dig för att lösa det, detta går tyvärr inte skynda på.


Med vänlig hälsning

Glocalnet
Kundservice"


På det svarade jag (från en noreply-adress):

"Hej Glocalnet!

Tack för ditt mejl.
För att på bästa sätt kunna hantera de mejl du skickar till oss hänvisar jag dig till mitt e-postformulär som du kan hitta på min hemsida. Det här är en av alla de åtgärder jag tar för att för att förbättra vår ärendehantering.

Den e-postadress du har skickat mejl till nu är inte längre aktiv. För att komma i kontakt med mig, följ den här länken till mitt e-postformulär: www.glocalnetsuger.se/formular

Med vänlig hälsning
Missnöjd kund nr 3000941"